Suzuki Vitara
Vnějšek
Díky drsnějším tvarům a svým rozměrům Vás určitě na první pohled zaujme, protože vyvolává opravdu dojem síly a bezpečí. Tohle SUV zkrátka zvládne jak rovnou silnici, tak i terén. Určitě se nezalekne žádné výzvy, kterou by kdejaké městské vozítko nezvládlo. Zepředu určitě zaujmou masivní světlomety, které se opravdu k autu hodí. O něco, níž se nachází denní svícení s technologií LED, což zajišťuje šetrnost. Hned vedle jsou mlhovky, které zajistí lepší viditelnost za špatného počasí. Přední mřížka i celý předek budí masivní dojem jako správné SUV. S hezkými koly taky auto dost vynikne, proto bych zde doporučil 17″ kola s leštěným povrchem.
Motorizace
Překvapením je, že Suzuki pro tento model nabízí jen dva motory. Tím prvním je zážehový 1.0 BoosterJet, který funguje díky kombinování přeplňování turbodmychadlem a přímým vstřikováním. To dohromady zajistí točivý moment jako u klasického atmosférického motoru 1.8. Ovšem má o dost menší objem, a proto se i spotřeba benzínu razantně zmenší. Turbo zajistí vyšší točivý moment už při nižších otáčkách. Tím druhým, motorem je 1.4 BoosterJet a popravdě se mi zalíbil více. Podle názvu již poznáte, že funguje na stejném základním principu. Má také precizní nastavení vstřiku, takže zajistí vysoký výkon při malé spotřebě paliva.
Funkce a asistenti
První důležitou funkcí je systém nouzového brzdění, který zvýší bezpečnost a zabrání sražení s vozidlem před sebou. Ten má 3 stupně vzdálenosti. Prvním je varování, které upozorní řidiče. Při druhém se aktivuje brzdový asistent. Ten zesílí brzdnou sílu pro bezpečné zabrzdění. Při třetím už je spuštěno automatické brždění, protože hrozí velké riziko srážky. Další vychytávkou je varování před opuštěním jízdního pruhu do protisměru. Za jízdy čte dopravní značení a následně ho zobrazí přímo řidiči. Vitara sleduje i mrtvé úhly, takže Vám pomůže při změně jízdního pruhu. Samozřejmě má i spousty dalších funkcí jako například adaptivní automat, zadní kamera a několik senzorů.