O Jižní Koreji a Japonsku je víceméně všeobecně známo, že se zde lpí na pečlivosti, přesnosti, zodpovědnosti a píli. Není tomu tak ale pouze o u pracujících, ale vyžaduje se to i od studentů.
Mít vzdělání je v těchto zemí snad to nejdůležitější a je to znakem jisté prestiže. Jen málokdy v těchto zemích potkáte někoho, kdo nemá vysokou školu, nebo ji nestuduje. Každý rodič se zde snaží, aby se jeho potomek měl co nejlépe.
Na studenty jsou tak kladeny i vysoké nároky. Učí se všichni, už z úcty k rodičům chtějí podat ty nejlepší výsledky. Protože se ale každý učí a usiluje o nejlepší výsledky, tak v Jižní Koreji mají jistý systém – je jen omezený počet určité známky na třídu. Takže se může stát, že když dostanete 100%, zasloužíte jedničku, ale za 99,5% už máte dvojku. Na studenty je tak vyvíjen enormní nátlak. A nejen po stránce studijní. Ve školách totiž bují i šikana, se kterou si autority často nevědí rady. I proto se časem rozvinula služba „zlých strýčků“, kdy si rodiče najmou osobu s „drsným“ vzhledem, který bude jejich dítě vodit do školy a ze školy a zastraší tak násilné spolužáky, případně sežene důkazy o šikaně, které předá příslušným úřadům, nebo najde rodiče násilného dítka a pořádně je „seřve“ (násilí na rodičích šikanujícího dítěte není předmětem služby).
Není to ale jen o učení doma. Studenti často zůstávají i na cosi jako nepovinné hodiny, kdy se všichni učí a poté se ještě odeberou do knihovny nebo speciálních učeben, kde se často učí i do devíti, desíti hodin večer. Jejich režim je tak převážně o knihách a jediná pauza, kterou si dopřejí, je oběd a cesta z učebny do učebny. Domů, nebo na internát, se vracejí až pozdě večer. Ani prázdniny pro ně neznamenají volno. Tři týdny na začátku a tři týdny na konci prázdnin totiž také tráví ve školách na speciálních hodinách. Letní prázdniny se tak smrsknou na pouhých čtrnáct dní.
Japonsko i Jižní Korea jsou také známými kvůli často až šíleným opatřením proti podvádění. Nedávno dokonce studenti skončili s krabicemi na hlavě, přičemž kartonové boxy měli vyřezanou díru tak, aby studenti viděli pouze na svůj test. Zdá se to šílené, ale studenti se snaží uspět jakkoliv a když odpověď neznají, opisování je nejrychlejší řešení.
Vzdělání je důležité, ale ztratit kvůli tomu radosti středoškolského života by nemělo být samozřejmostí.